Rekenzwakke kinderen leren omgaan met breuken

Inhoud

Praktisch

Docent

Inschrijven


Sinds meerdere jaren werken we ook met breuken volgens een driestappenplan: eerst inzichtelijk werken, direct daarop aansluitend dat inzicht consolideren in een speelse oefenfase en vervolgens zo ver mogelijk evolueren naar automatisering.

Je bekijkt hoe materiaal het kind kan helpen om de breuken te visualiseren, hoe het met de basisvaardigheden vereenvoudigen en gelijknamig maken kan omgaan en op welke wijze het de bewerkingen met breuken kan begrijpen.

 

Daarna ga je in op breukgerelateerde rekenitems: procenten, de link met kommagetallen en het verhoudingsdenken.

 

De nascholing richt zich op het begeleiden van een kleine groep kinderen met ernstige moeilijkheden. Klasleerkrachten die willen differentiëren tot op dit niveau zijn zeker welkom.

 

Tijdens deze studiedag wordt de werking van het Breukenlaboratorium en de set werkbladen (de wereld van de breuken) getoond. Deze zijn tijdens de studiedag ook verkrijgbaar.

Vrijdag 26/04/2019

Van 09.00u tot 15.00u

 

€110

 

Sint-Baafshuis

Biezekapelstraat 2

9000 Gent

Doelgroep

 

Hilde Heuninck